11 april 2017


Det finns fruktansvärda dagar och det finns bra dagar. För det mesta är mina dagar bra. Men har haft dåliga dagar nu sedan i lördags...

Jag vet vad det beror på och det är pga att Vilde är som han är med ätandet. Det tar så enormt på psyket att bråka med honom i 8-10min innan han ger sig och ligger tyst och "äter" och nu måste jag göra det var tredje timme igen. Eftersom han hade gått upp så lite i vikt...

Men all den kamp som blir är jobbig, jag vill inte vara hård mot min lilla gosse. Men det måste jag jö, för han MÅSTE äta minst 600ml nu, 5ggr 125. Eftersom han inte vaknar och är hungrig om natten längre...

Så jag behöver all hjälp och avlastning jag kan få av Kim. Men det vet jag och har hört att killar "ser" inte vad som behöver/ska göras.... Är det en sjukdom typ???

Nä han jobbar och nu i helgen så stack han och bada badtunna, åkte till garaget i Indal för att "fixa" capricen och ikväll ska han hjälpa till och flytta.

Osså frågar han om det går bra?? Aaaa nån ska ju mata och byta blöja på Vilde å.... Sånt gör jag hela tiden så det blir inte nån skillnad om du är hemma eller inte. Men det säger ja inte, utan mer i stil med fritt land...

Pikar förstår dom tydligen inte heller....

Tur att han får ha ett intresse och umgås själv med sina vänner och familj.... Inte vara med Vilde 24/7 som jag....

Inget ont mot dig lilleman. Jag gör ALLT för dig och det vet du! Å älskar dig!



Ibland har inte jag ork alls... Inte till någonting. Inte ens be om hjälp. Eller förklara mig för Kim... Han är kille, så han ser och fattar inte ändå.

Men jag älskar honom ändå. Så jag önskar jag var mer pratsam om liknande.... men men jag är som jag är. Han läser det här kanske och ev förstår eller så gör han inte det...
Men det är bara att bita ihop och gilla läget.

Har trots allt vant mig vid att göra allt med Vilde, när Kim ändå jobbar. Tur är att Vilde är ett snällt barn. Det är bara när vi går ute och går med Viktoria och brudarna som han är surig.

Har iaf fått brev fån barnläkaren och han har skickat en remiss för gastrostomi till Umeå, även bett om magnetkameraröntgen av hjärnan och syn och hörseltest som led i rutinmässig utredning mot Vildes problem med svaljmotoriken.


Inga kommentarer:

Sommar är det bästa

Sommar är det bästa