27 april 2018

Så var första veckan själv med två små över och jag kan njuta av att det är fredagseftermiddag och att Kim slutar tidigare. Och att jag får fyra dagar med lite avlastning.

Men hur har allt gått då? Jo, det började på värsta tänkbara sätt. Jag avslutade helgen med att få mjölkstockning med huvudvärk och hög feber och frossa.

Men på måndagen var jag hyfsat pigg, sen blev jag sämre igen på tisdagseftermiddag och fick ont i andra bröstet... Huvudvärk och feber igen. Kul... not.

Men utöver det har det flytit på bra och jag har börja få lite rutin på alla matningar och sovning.

Vilde har sedan lång tid tillbaka ätit kl 7, 11, 15 och 19. Så Inez äter samma tider 7, 11 och 15, sen därefter äter hon lite då och då än så länge.

Men det går bra att mata två samtidigt. Det blir lite knas när Vilde spyr, vilket han gjort mer denna vecka än de tre innan. Tror det beror på förkylning.

Sen tar vi en morgonpromenad på ca 4-5km vid 8.30 så Inez får sova och Vilde vara ute och ev leka ute efter en stund. Sen en lunchpromenad på 6-7km vid 12.30 så båda får sova. Och varje dag har båda sovit till 14.45 ungefär. Vilket har lätt till att jag hunnit duscha och äta lunch ensam.

Sover bra på natten gör dom å. Inez från 21-22 till 3-4 sen till 7-8. Och Vilde från 20.15-7.00 (ungefär) så även jag hinner få sova och vila upp mig.

Var till bvc i onsdags. Och lillan vägde då 4120g och var 56cm lång.

Så efter första veckan ger jag mig själv en klapp på axeln.

Inga kommentarer:

Sommar är det bästa

Sommar är det bästa