28 januari 2018


Så har vi varit hemma ifrån Umeå ett tagen och vi har skött om knappen som vi ska och kuffat knappen själva också (alltså kollat ballongen med vatten på insidan av Vildes knapp. Delen som är i magsäcken) 

Hade dock ingen spruta, så vi fick hämta grejer på sjukhuset här.

Den ska kollas en gång i veckan, så att samma mängd (5ml vatten) är där i. Om inte, så behövs den bytas. Den ska annars bara bytas var tredje månad.

Vilde har kräkts mycket sen vi kom hem. Oftast mer än 110ml av de 170ml han får per måltid. Ibland flera gånger om dagen. Så då känns det nästan meningslöst att ens mata han... Men givetvis gör vi det och ger han ny mat när han spytt.

Men så i torsdags såg jag att vi fått nya recept för Vilde för just detta. Så hämtade ut det i torsdags och började direkt. 

Å vet inte vad jag ska tro... På fredagen kräktes han bara 40ml under sista målet. Annars behöll han allt under matningen. Så hoppet fanns, iaf där och under den dagen.

Men så i lördags var vi tillbaka i gamla mönster igen... 110ml, 90ml, 60ml och 40ml kräk. Sen kom typ allt upp vid 20 när han bajsade och tog i. Då brast det för mig, arg och riktigt ledsen över att försökt fått i han sin dagliga mängd och misslyckas ändå.

Och där satt Vilde full i kräk och massa bajs i blöjan. Satte han i duschen och duschade han, lämna han i sängen och Kim fick ta över. Så ledsen och misslyckad jag kände mig...

Än idag känner jag likadant, nog kom det BARA 40ml under frukosten. Men det är ändå kräk som kommer upp. Nog så kan det kanske ta några dagar innan dessa medel funkar för fullt, hoppas på det. Men vet ingenting då ingen förklarat för oss om dessa.

Jag blir bara så nere när han kräks, kräks och kräks. Kan liksom inte åka till stugan för han kanske kräks och måste duscha. Å jag vet att både jag och Kim mer än gärna åker dit. Men det är inte värt det.

Kim fick iaf åka dit nu idag för att hjälpa Fredrik med traktorn som fått punktering och måste ta av däcken och tas hem till Indal och lagas/bytas. Å tur var väll att vi valde att stanna hemma.

För just den matningen, som vi ibland brukar passa på att ge i bilen då han somnar, så kräktes Vilde 150ml(!!) efter att jag gett han bara 60ml...FAN! En pojk i tårar och en mamma i tårar.

Just då funderade jag på att strunta i alla dessa pulver och medel.

Upplever att det blir massa klumpar som i sin tur gör att han spyr mer när de blir kvar i munnen. Men vet inte. Har ingen ork att ens fundera över det nu. Han brukar ha bra och dåliga dagar.

Ligger just nu och väntar på att han ska somna.

Igår var iaf Forsa folket här vilket Vilde uppskattade mycket, önskar så att vi bodde närmare er.

Men nu är det som det är.

Kul med besök iaf och vi brukar åka ner ofta vi också så att Vilde får träffa dom så ofta det bara går.

Nä nu hoppas jag att Vilde bajsar själv utan att vi behöver ge han resulax, som igår och hoppas att han får behålla maten han får vid 15 och 19.

Mycke gnäll nu, men kände att jag bara måste få ur mig det. "ALLA BARN KRÄKS" jo, men aldrig som hur Vilde kräks. Det kan inte normalt.



Inga kommentarer:

Sommar är det bästa

Sommar är det bästa