5 oktober 2017

Varför inte blogga när man ändå är hemma en vardag. Var hemma i måndags pga magsmärtor, ingen aptit, huvudvärk och nackvärk. Jobbade tisdagen då jag kände mig piggare på morgonen, bara huvudvärk och nacken som gjorde ont. Tog smärtstillande och cyklade iväg i blåsten.

Ångrade mig ganska snabbt. En mage som betedde sig konstigt och huvudvärken kom snabbt tillbaka, jobbade igenom dagen trots allt skrik och stoj som nästan fick huvudet att sprängas. Hade feber när jag kom hem... Ingen middag fick jag i mig, bara blåbärssoppa och havreyoghurt.

Hemma på onsdagen med yrsel, feber, huvudvärk och orolig/konstig mage. Influensan? magsjuka?...  Ingen matlust. Men inge kräk.

Orkade följa med Kim och Vilde till dietisten iaf. Han hade gått upp från 7500g till 7770g, lite lite, men ändå upp.

Han har även varit väldigt hård i magen sedan peg-operationen och den nya maten. Så om vi nu kan få igång hans mage med två receptbelagda preparat, så kanske kräkningarna minskar och han går bättre upp i vikt. Annars skulle vi få testa nå syrahemmande medel om inte kräkningarna minskar när magen fungerar.

Jag blev sedan sämre på kvällen och mer ont huvudet. Så var hemma idag också men mycke piggare. Men fortfarande lite orolig i magen, så jag håller mig hemma i morgon också pga smittorisken. Om det nu skulle vara någon form av magsjuka. Det går nu på förskolan också så...

Inga kommentarer:

Sommar är det bästa

Sommar är det bästa