1 oktober 2017

Oktober.... Oktober.... Nu känns det tungt igen, är verkligen ingen höstmänniska. Oktober och november är nog de tristaste månaderna på hela året. Mörkt, regn, rusk och storm... Längtar till december och julkalendern, 1-årskalas, snön och julen.

Bara att ta en dag i taget, så kanske december kommer lika snabbt som hösten gjort.

Såg att det var i juli jag skrev något senast här. Sedan dess har vi varit och fått Vildes peg och varit på 100 sjukhusbesök. Dietist, sjukgymnast, öronkontroll, ögonkontroll och nu ska vi iväg på hörselkontrol och röntgen av rygg och nacke.... Besök efter besök. Så tråkigt och tidskrävande.

Med peggen har Vilde blivit gladare och att inte behöva trycka ner en sond i näsan efter varje kräk är så skönt. Kräks gör han fortfarande när han hostar vilket han gör ofta, då han sätter saliv i halsen, då han har problem med att svälja rätt... Men det underlättar att inte behöva hålla på med en sond i näsan.

Visst går vi trögt upp i vikt nu. På sjukhuset i Umeå vägde han bara 7,5 och vid 8 mån kontrollen vägde han hela 7,8... Så specialmat på specialmat. Och täta dietistmöten. Idag har jag ingen koll. Men hoppas att han gått upp och väger 7,7 eller nå. Men vi ska nog inte ha så höga förhoppningar...

Jobbar gör jag sedan augusti och Kim är hemma med Vilde. Men jag jobbar bara till november. Har inte hört nå om förlängning så jag blir bara glad om jag får vara hemma med Vilde igen och Kim får jobba. Blir bättre ekonomiskt också då.




Inga kommentarer:

Sommar är det bästa

Sommar är det bästa