8 mars 2017

Igår va dagen jag gruvat mig för. Dagen då hörseln skulle kollas ännu en gång och Vilde skulle sova på beställning för att vi skulle kunna genomföra detta... Vet inte hur många gånger vi testat, tror tre gånger tidigare. Då med samma resultat. Att man inte fått till vänster öra pga han låtit och rört dig.
Höll han vaken från kl 7, för att få han och sova efter matningen klockan 11.30 och under kollen som startade 12.30. Tog bilen för jag vet att han kan bli riktigt arg då, vilket han blev. Väl framme la jag över han i vagnen och han somnade direkt. För tidigt, redan vid 11.
Aja. Tur jag sondar maten... Fick i han mat. Tanterna kom och skulle kolla någonting i varje öra, tror det var hur trumhinnan fungerade.
Väckte såklart han...
Gick vidare till nästa rum. En stol, en glasruta och en dator bakom...
Jag fick sitta i stolen med Vilde i famnen. Huvudet i mitt armveck. Inte så som han är van att ligga i min famn. SKRIKANDES, då han fått en massa elektroder på huvudet och två saker i örat. Han som skulle sova... (Inget gjorde ont, men arg kan han bli)
Ge honom en tröstnapp, flaska...
En, han vill inte ha napp...
Fick ta han och hålla honom som jag gör när jag tröstar. Alltså hans huvud upp mot min haka.
Vi testar så... Och han somnade direkt. Satt i en timme i mörkret... Somnade till flera gånger. Haha
Där och då hann jag tänka en massa... Vad gör det om han skulle vara döv på ena örat? Jag fick mitt underverk, min juvel...
Jag som trodde för flera år sedan att mina chanser att bli gravid var långt borta... Redan vid 16-års ålder hamnade  jag (som många vet) i en ond cirkel. Tyckte inte om mig själv. Började träna på tok för mycket, både fotboll, löpning och styrketräning. Jag tränade till och med i smyg. Klev upp tidigare och tränade nere i mitt rum. Å åt begränsat. Vilket ledde till att min mens var borta i flera år. Tror den kom tillbaka vid 22 års ålder igen. Kroppen blir inte sig lik. 6 år då den inte funkat som den ska...
Jag hade då förberett mig på ett liv utan barn. Jag trodde nämligen att jag förstört mig själv.
Så han är ett underverk, ett mirakel för mig. Så vad gör det om han är döv och har gomspalt? Spalten kommer lagas i vilket fall. 
Aja, åter till nuet och svaren vi fick... Han har hörselgångar och är inte döv. Han har en hörselnedsättning som beror på vätska. Som han inte kan få bort pga gomspalt. När vi med gom tex jäspar så knakar det till i våra öron. Något uppnas. Det funkar inte för Vilde. Så efter operationen blir det bättre och med rör, det visar sig om det behövs.
Men ingen hörapparat behövs, utan vi ska prata med honom nära.

Så skönt att höra!!!!!! 

Inga kommentarer:

Sommar är det bästa

Sommar är det bästa