3 mars 2017

Äntligen är det Mars, den första vårmånaden för mig... Fast, aaa, det snöar... Mars innebär att jag blir 27 år (!!!!) jösses! Är jag så gammal?? Fast man är inte äldre än vad man gör sig, som tur är.

Längtar att få hälsa på alla barnen och fröknar på jobbet med Vilde, men enligt doktorn vi träffade i veckan så ska vi hålla honom ifrån alla tänkbara smittor. Rs-viruset härjae fortfarande.

Doktorn vi träffade på Neo skickade en remiss för röntgen av svaljet, då logopeden vill ta en titt och kanske få reda på varför Vilde vägrar flaskan.

Själv tror jag inte att det är nå fel, utan bara att det är otäckt att äta med ett hål upp till näsan... Och bekvämt att få maten rakt ner i magen utan att behöva anstränga sig. För på julafton åt han utan problem med bara flaskan. Å han kan väll inte fått nå "fel" efter det... Men a, en titt blir det iaf, för att se.

Nackdelen med att sonda maten är att han måste sitta upprätt minst 30min efter matningen. Annars kräks han.

På dagen är det ok, men på natten inte fullt lika kul att vänta. Då vill man ju sova. Vi får vara glada att han bara äter en gång på natten just nu. Det oftast vid 4. Förutom inatt då skulle han visst vakna 0.30... Och kräkas lite ändå efter maten och de där 30minutrarna...  Men sen sov vi fån 1.45 till 7.30.

Men det är klart, han kan ju inte sluta äta när han är nöjd.. Han får i sig sin mängd i vilket fall. Å har han mat kvar sedan tidigare så blir det överfullt...

Annars då? Han är nöjd på dagarna och har börjat rulla från magläge till ryggläge.
Han är 58cm och väger 5150g.

Med mig då? Knähelvetet har påminnt mig igen. Går bra att gå. Men inte i trappor och skjuta ifrån så. Har tejpat för att förhindra mer.

Träna får jag inte göra än pga man kan drabbas av inkontinens senare fram i livet OM man har otur. Har ju träffat en fysioterapeut som kollat upp så att magmusklerna växt ihop igen. Å det har dom som tur är. Men hon har stoppat mig o mitt tränande. Måste träna mer på att hitta de djupa magmusklerna och knipa. Så promenader just nu och cykla när vädret tillåter, har inga dubbdäck... Sedan styrketräna och löpträna om ca en månad.

Lika bra att avvakta... Försöka iaf. Stabilisera upp knät kan jag ju passa på att göra.

Inga kommentarer:

Sommar är det bästa

Sommar är det bästa