30 januari 2017

Första dagen själv...

Första dagen ensamma för mig och Vilde. Kim har varit hemma i sex veckor. Fyra veckor VAB och dom "tio dagarna"

Ovant att vara själv och göra allt själv. Men det ska nog bli ordning.

Klev upp samtidigt som Kim. Gick ut och rasta hunden lite snabbt innan Kim stack iväg. Lillen vaknade redan 6.30, men låg nöjd i sin säng fram till 7.30 då jag plockade upp honom. Så hann tvätta en maskin. Skönt att han kan ligga nöjd efter att ha vaknat.

Men såklart somna han i maten. Men vaknade då jag la ner honom i vagnen och gallskrek. Men lugnade sig ganska snabbt och somna. Gick 45min med hunden och vagn, tränade lite styrka (ben, arm, rygg) + mammamageappen i 30min hemma. Duschade och åt frukost. Vek tvätten.

Sedan vaknade den lille igen och var vrång. Vägrade flaskan...

Och hunden vägrade äta å. Så han är nog hungrig nu ikväll, för då togs maten bort.

Åkte iväg till logopeden, å så arg han var då bossen. Skrek hela vägen och väl framme var han hur svettig som helst. Tog av vantar, sockor och mössa och då gav han sig.

Logopeden tror att det är något annat än bara gommen som gör det svårt för han att äta. Men han åt 50ml på julafton och dagen innan ur flaskan varje måltid, för då togs sonden bort. Så vi vet att han har kunnat...

Fick med en ny flaska att testa i några dagar. Hoppas det hjälper för honom.

Vilde somna i bilen hem, så då la jag över han i vagnen när vi kom hem. Och gick en sväng till med hunden Nitro.

Å nu sitter vi, lilla familjen i soffan. Eller ja iaf. Kim och Vilde ligger i soffan och sover

Inga kommentarer:

Sommar är det bästa

Sommar är det bästa